لوله آبکاری
لوله آبکاری
ژوئن 17, 2020
پایه فنس
پایه فنس
ژوئن 27, 2020
پایه توری حصاری

پایه توری حصاری

پایه توری حصاری

پایه توری حصاری در واقع لوله هایی هستند که در مواردی همچون کشیدن حصار دور مکان هایی که در حال ساخت و ساز هستند مانند پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. پایه توری حصاری به کار برده می شود از مقاومت بالایی برخوردار هستند و این پایه ها را به راحتی می توان در سایزهای گوناگون تهیه کرد. جنس این پایه ها در اصل آهن می باشد که با روکشی از جنس گالوانیزه پوشیده شده است. پایه توری حصاری مورد استفاده در اکثر مناطق با هر نوع آب و هوایی هستند. یکی از کاربرد های استفاده از پایه فنس و توری حصاری که امروزه بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد، برقراری امنیت در مکان های شخصی و جلوگیری از دسترسی دیگر اشخاص به ملک خصوصی می باشد؛ مانند باغ ها، زمین، کارگاه ها و…

انواع پایه توری حصاری

پایه توری حصاری عمدتا به 4 شکل:
• نبشی
• قوطی
• پروفیل
• و لوله ای در بازار موجود می باشند که نوع میله ای آن بسیار پر فروش تر و کاربردی تر از دیگر مدل های پایه فنس به دلیل مقاومت بالا و قیمت بهتر آن است. پایه فنس معمولا به شکل یک شاخ و یا دو شاخ ارائه می شوند. این محصول در سایز های گوناگون با قطر های بسیار متفاوتی و در کیفیت های عالی با توجه به درخواست مشتری ها در بازار ارائه می شوند. پایه توری حصاری در موارد زیادی مانند ایجاد یک محوطه مجزا در کارگاه ها، حصار کشی در ساخت و سازها، نیروگاه های برق و … به کار برده می شوند. پایه توری حصاری که برای کشیدن حصار مورد استفاده قرار می گیرند برخلاف پایه فنس ها در چندین جنس تولید می شوند.

به لوله های مخصوصِ بلند به ارتفاع حداکثر سه متر برای اتصال فنس ها، پایه توری حصاری گفته می شود. یکی از معروف ترین و پرفروش ترین نوع آن، گالوانیزه هستند که به دلیل مقاوت بالا طرفدار بسیاری دارد. و در مناطق مرطوب و فصول زمستان از آن بیشتر استفاده می شود.

نصب پایه توری حصاری :

برای نصب پایه توری حصاری ابتدا باید بر اساس محیط زمین و تعیین فاصله مورد نیاز ، محل استقرار پایه ها جانمایی شود . این فاصله معمولاً بین 2 الی 3 متر متغییر است و پیشنهاد می شود که فواصل مورد نظر از 2 متر کمتر و از 3 متر بیشتر نشود . بدیهی است که هر چه فاصله بین پایه ها کمتر باشد ، استقامت و ایستایی فنس ها خیلی بیشتر شده و مستکم تر خواهند ایستاد .

البته قابل به ذکر است که جهت حصار کشی ، شما نیاز به اخذ مجوز حصار کشی از مراجع ذیصلاح خواهید داشت که پیشنهاد می شود قبل از اقدام به حصار کشی نسبت به اخذ آن اقدام بفرمایید تا دچار مشکلات قانونی نشوید .

بعد از اینکه جانمایی ها انجام شد اقدام به حفر چاله در محل های از پیش تعیین شده می کنیم . دقت کنید که عمق ابعاد چاله ها همسان باشد تا همه پایه ها در یک ارتفاع مشابه قرار گیرند . پس از کاشت پایه فنس داخل پایه را از بتن پر می کنیم و بعد از مهار پایه منتظر می مانیم تا خشک شود .

مزایا و معایب انواع پایه توری حصاری

ستون فنس از جنس لوله داربستی از فلز سیاه ساخته می‌شود و در برابر دما مقاومت بالایی ندارند. درصورتی که ستون توری حصاری از جنس فولاد گالوانیزه علاوه بر مقاومت در برابر اکسیداسیون، در برابر دمای بالا نیز بسیار مقاوم اند.

اگر ستون فنس را با روکشی از جنس PVC بپوشانیم، تمامی این مزایا چند برابر می شود.