پخش لوله گالوانیزه
پخش لوله گالوانیزه
ژانویه 25, 2021
لوله گالوانیزه ارزان
لوله گالوانیزه ارزان
فوریه 7, 2021
لوله سفید آب گالوانیزه

لوله سفید آب گالوانیزه

لوله سفید آب گالوانیزه

لوله آب را می توان به انواع مختلف از نظر جنس، کاربرد و نحوه اتصالات دسته بندی نمود. لوله هایی که در سیستم آبرسانی و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد عبارت اند از: لوله های گالوانیزه، لوله سفید آب گالوانیزه ، لوله های چدنی، لوله های پنج لایه، لوله های پلاستیکی

لوله سفید آب گالوانیزه که در سیستم آبرسانی و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد به شرح ذیل می باشد لوله های گالوانیزه خود به دو دسته تقسیم می شوند: لوله سفید آب فولادی گالوانیزه و لوله سفید آب آهنی گالوانیزه این دو نوع در بازار به لوله های آهنی سفید معروفند و عموماً بین این دو فرقی گذاشته نمی شود، در صورتیکه لوله های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع آهنی آن سبک تر و براق تر هستند.

لوله سفید آب گالوانیزه فولادی

لوله سفید آب گالوانیزه فولادی گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده می شود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای تهویه است. جنس لوله سفید آب گالوانیزه از فولاد نرمی است که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده درز آن را جوش می دهند و سپس لوله سفید آب گالوانیزه را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگی ها در یک وان آبکاری روی اندود (گالوانیزه) می کنند.

از اتصال لوله های سفید آب گالوانیزه به روش جوشکاری باید پرهیز نمود زیرا بر اثر حرارت ناشی از جوشکاری و سوختن روکش گالوانیزه (آلیاژ روی) دود غلیظ و سفیدی تولید می شود که محیط کار را آلوده می نماید و تنفس دود سوختن لوله سفید آب گالوانیزه ایجاد مسمومیت کرده و موجب آسیب دیدن دستگاه تنفسی می شود.