قیمت ورق روغنی
قیمت ورق روغنی
اکتبر 16, 2020
قیمت میلگرد
قیمت میلگرد
اکتبر 16, 2020
قیمت پروفیل

قیمت پروفیل

قیمت پروفیل

پروفیل ساختمانی بر خلاف پروفیل مبلی ظاهری پرداخته و براق ندارد. قیمت پروفیل وابسته به قیمت ورق بوده و با نوسانات قیمت آهن تغییر می کند.
مدیران آهن می کوشد قیمت پروفیل ساختمانی را که دارای محصولات گوناگونی می باشند لحظه به لحظه به روزرسانی کند و مشتریان خود را در جهت خرید بهترین پروفیل ساختمانی با قیمت مناسب مشاوره دهد.

تفاوت میان پروفیل سنگین و سبک

مهم ترین تفاوت میان پروفیل سنگین و سبک، نوع ورق مورد استفاده در ساخت آنها می باشد که سبب تفاوت قیمت پروفیل می گردد. در ساخت پروفیل سبک از ورق روغنی استفاده می شود و پروفیل سنگین از ورق سیاه ساخته می شود. ورق روغنی در فرآیندهای نورد سرد و ورق سیاه در فرآیند نورد گرم تولید می شوند. از نظر ضخامت نیز پروفیل سبک ضخامتی کمتر از ۱.۵ میلیمتر دارد. قاعدتا کاربردهای استفاده از پروفیل سنگین برای مواردی است که نیاز به تحمل بار بیشتری وجود داشته باشد. همان طور که گفته شد قیمت در واحد وزن پروفیل سنگین کمتر است اما طولی که با یک هزینه مشخص از پروفیل سبک پوشش داده می شود بیش از پروفیل سنگین خواهد بود.

نوسانات قیمت پروفیل در بازارهای جهانی

همانطور که می دانید، بحران های جهانی به شدت روی هزینه مواد خام تاثیر می گذارد، بر این اساس قیمت پروفیل نیز از این تغییرات بی نصیب نمی ماند. شیوع بیماری کرونا در بازارهای جهانی منجر به کاهش شدید قیمت های مواد خام شده و رکود بی سابقه ای را دامن زد. اتفاقی که در ماه های اخیر افتاد این بود که پروفیل ها در انبارها موجود بود اما به دلیل خوابیدن تولید، خریداران اقدام به خرید نمی کردند و یا خریدها در مقیاس های به شدت محدود انجام می‎ شد که این رکود منجر به شدت گرفتن روند کاهش قیمت پروفیل شد.