لوله گالوانیزه گرم سبک
لوله گالوانیزه گرم سبک
سپتامبر 14, 2023
لوله مخابراتی گالوانیزه
لوله مخابراتی گالوانیزه
نوامبر 6, 2023

کارخانه تولید لوله گالوانیزه

کارخانه تولید لوله گالوانیزه

کارخانه تولید لوله گالوانیزه آماده ارائه انواع لوله های گالوانیزه سرد و گرم در قطرهای متنوع و به صورت سبک و سنگین می باشد. گالوانیزه کردن لوله ها به پروسه ای می گویند که سطح لوله ها را با فلز روی می پوشانند. لوله های گالوانیزه در واقع لوله هایی ساخته شده از آلیاژهای فولادی هستند که در کارخانه تولید لوله گالوانیزه سطح روی آن ها را برای مقاوم سازی در برابر خوردگی و زنگ زدن در اصطلاح روی اندود می کنند. گالوانیزه کردن سطح روی لوله فولادی برای جلوگیری از زنگ زدن و خوردگی یکی از موثرترین و در عین حال کم هزینه ترین راه ها می باشد.

فلز روی که در کارخانه تولید لوله گالوانیزه بر روی سطح لوله ها قرار می گیرد، آن ها را در برابر تماس با هوا و رطوبت و مواد دیگر عایق نموده و سیالات درون لوله و یا عوامل خارجی نمی توانند بر بدنه لوله اثر بگذارند. در کارخانه تولید لوله گالوانیزه، این لوله ها به طور معمول از ورق های روغنی، آهنی، آلیاژهای فولادی تولید می گردند و در موارد مختلف کاربرد دارند. فرایند گالوانیزاسیون می تواند عمر مفید لوله را چندین برابر نماید‌.

انواع محصولات کارخانه تولید لوله گالوانیزه

در کارخانه تولید لوله گالوانیزه انواع لوله ها و پروفیل ها و قوطی های گالوانیزه تولید می گردد که کاربرد مختلفی در صنایع گوناگون دارند. ولی از حیث تولید لوله گالوانیزه این محصولات با توجه به ویژگی هایشان انواع گوناگونی دارند. لوله های گالوانیزه تولید شده در این کارخانه ها از لحاظ وزن و ضخامت به انواع لوله های گالوانیزه سبک و سنگین دسته بندی می شوند. همچنین این لوله ها از نظر شیوه ساخت و ساختار به دو دسته درزدار و بدون درز تقسیم می گردند.

لوله های بدون درز که در کارخانه های تولید لوله گالوانیزه نیز تولید می گردند در ساختار خود هیچ گونه نقطه جوشی ندارند و بیشترین کاربرد را در انتقال سیالات با فشارها و دماهای گوناگون دارند. این لوله های بدون درز با نام مانیسمان نیز شناخته می شوند و دوام بالایی دارند. لوله های بدون درز از شمش های فولادی تولید می گردند و هزینه بالاتری نسبت به انواع لوله گالوانیزه درز دار دارند.

لوله های گالوانیزه درزدار که در کارخانه های تولید لوله گالوانیزه تولید می گردند، از برش ورق های فولادی با ابعاد معین، ساخته می شوند. در این روش تولید دو ضلع ورق فولادی یا آهنی را به یکدیگر جوش می دهند. جوشکاری ایجاد شده را تست می نمایند و کل پروسه تحت استانداردهای بین المللی انجام می گیرد. لوله های درزدار فولادی را پس از برش در شاخه های مشخص ۶ یا دوازده متری، به روش های ویژه ای گالوانیزه می نمایند تا در برابر زنگ زدن و خوردگی مقاوم شوند.

محصولات کارخانه تولید لوله گالوانیزه از لحاظ روش گالوانیزاسیون نیز به دو دسته تقسیم بندی می گردند. لوله های گالوانیزه سرد و لوله های گالوانیزه به روش گرم.

در تولید لوله های فولادی گالوانیزه به روش گرم، ابتدا لوله فولادی را از هر نوع آلاینده و میکروبی تمیز گردانده و سطح مقطع آن را در ابعاد دقیق طولی برش نموده و سپس در حوضچه فلز روی که به دمای مشخصی رسانده اند، غرقاب می نمایند تا تمام سطوح داخلی و خارجی گالوانیزه و روی اندود گردد. ضخامت فلز روی در این روش بیشتر از روش سرد بوده و دارای کیفیت بالاتری می باشد. لوله گالوانیزه تولید شده به این روش در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارد.

لوله گالوانیزه به روش گرم که در کارخانه تولید لوله گالوانیزه، عرضه می گردد، با غوطه ور ساختن لوله در محفظه نمک روی و با روش الکترولیز انجام می گیرد. ضخامت لایه روی در این روش کمتر بوده و همچنین مقاومت سطح رویی نسبت به خراش و خط و خش کمتر از روش گرم می باشد. محصول تولید شده در این روش نسبت به محصول تولید شده به روش گرم قیمت پایین تری دارد.

از تفاوت های لوله گالوانیزه گرم با نوع سرد می توان به دوام و طول عمر بالاتر لوله های گالوانیزه گرم اشاره نمود و همچنین شکل ظاهری آن ها زیرا لوله گالوانیزه تولید شده به روش گرم دارای سطح صیقلی تر و براق تری نسبت به روش سرد می باشد و به دلیل ضخامت کمتر لایه روی در لوله گالوانیزه به روش سرد، ظاهر مات تری دارد.

کلیه لوله های ارائه شده در کارخانه تولید لوله گالوانیزه را می توان به صورت دو سر رزوه یا یک سر رزوه یا بدون رزوه ارائه نمود که بستگی به کاربرد آن محصولات دارد. رزوه به فرم دنده ای سر لوله ها می گویند که به دو صورت نر و مادگی می باشد و در شیوه اتصالات دنده ای کاربرد دارد.

کاربرد انواع لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه که در کارخانه تولید می گردند، کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارند. به طور کلی لوله های فولادی از پرکاربردترین لوله ها در صنایع مختلف هستند که برای دوام بیشتر و جلوگیری از زنگ زدگی پوشش گالوانیزه بر روی آن ها قرار می گیرد. یکی از کاربردهای متداول انواع لوله های گالوانیزه در تولید ماشین آلات صنعتی می باشد. از این قطعات در بخش های مختلف دستگاه ها و ماشین آلات ریسندگی، پایه ها و موارد دیگری از این دست استفاده می گردد. همچنین در صنعت خودروسازی نیز از لوله های گالوانیزه استفاده می شود.

از کاربردهای دیگر این لوله های تولید شده در کارخانه تولید لوله گالوانیزه انتقال سیالاتی مانند آب می باشد که هم به صورت خانگی و هم به صورت گلخانه های صنعتی و آبیاری کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های گالوانیزه در مجاورت با آب دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند و کیفیت خود را حفظ می نمایند. علاوه بر آن از این لوله های گالوانیزه برای ایجاد حفاظ و حصارکشی نیز استفاده می گردد.

کاربرد دیگر این محصولات تولید شده در کارخانه تولید لوله گالوانیزه در دکل های برق و دکل های مخابراتی و برای محافظت از کابل ها می باشد. این لوله های فولادی یا آهنی گالوانیزه برای محافظت از کابل های برق و مخابرات در ساختمان سازی نیز به کار برده می شوند و کابل ها را از خطر پارگی، کشیدگی، آسیب دیدن توسط جوندگان و موارد متعدد دیگر محافظت می نماید. علاوه بر آنچه تا کنون گفته شد، لوله های گالوانیزه در معماری پروژه های ساختمانی و صنایع دکوراتیو یا ساخت المان های شهری و موارد متعدد دیگر نیز کاربرد دارند.

کیفیت محصولات کارخانه تولید لوله گالوانیزه

عوامل محتلفی بر کیفیت محصولات کارخانه تولید لوله گالوانیزه اثرگذار هستند. نوع ورق فولادی به کار رفته در تولید لوله گالوانیزه، ویژگی ها و کیفیت آن، میزان ضخامت ورق فولادی یا آهنی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر کیفیت این محصولات می باشند. همچنین شیوه و کیفیت پروسه گالوانیزاسیون نیز از مهم ترین عوامل در محصول نهایی می باشد. گالوانیزاسیون به روش گرم از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

با به کار گیری لوله های گالوانیزه می توان طول عمر و دوام خطوط لوله کشی را افزایش داد، بر استحکام و مقاومت دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی افزود و از هزینه های کوتاه مدت ناشی از زنگ زدگی خطوط لوله کشی جلوگیری نمود. این کارخانه کلیه محصولات خود را با بالاترین کیفیت موجود در بازار و قیمتی به صرفه به متقاضیان ارائه می نماید. محصولات این مجموعه به خوبی جوابگوی نیازها و سلیقه های مختلف بوده و آماده عرضه انواع لوله گالوانیزه می باشد.