لوله داربست دست دوم
لوله داربست دست دوم
مارس 3, 2021
لوله مانیسمان ساوه
لوله مانیسمان ساوه
مارس 3, 2021
لوله بدون درز

لوله بدون درز

لوله بدون درز

لوله بدون درز فولاد آلیاژی به طور ایده آل برای مواد شیمیایی ، پتروشیمی و سایر کاربردهای مرتبط با انرژی مناسب است. این ویژگی دارای مقاومت در برابر خوردگی بالا است و می تواند در طیف گسترده ای از بخشهای صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

از لوله بدون درز فولادی آلیاژی در کاربردهایی استفاده می شود که نیاز به مقاومت به خوردگی متوسط ​​با دوام خوب و با صرفه اقتصادی دارند. به بیان ساده ، لوله بدون درز آلیاژی در مناطقی که ممکن است لوله های فولادی کربن خراب شوند ترجیح داده می شوند. دو نوع فولاد آلیاژی وجود دارد – آلیاژهای بالا و فولادهای کم آلیاژ. لوله هایی که فولادهای کم آلیاژ را تشکیل می دهند دارای محتوای آلیاژی هستند که زیر 5٪ است. در حالی که محتوای آلیاژ یک فولاد آلیاژی بالا بین 5٪ تا حدود 50٪ است. مانند اکثر آلیاژها ، توانایی فشار کاری یک لوله بدون درز فولاد آلیاژی حدود 20٪ بیشتر از یک لوله جوش داده شده است. بنابراین در برنامه هایی که فشار کاری بالاتری دارند ، استفاده از لوله بدون درز توصیه می شود.

گرچه از یک لوله جوش داده شده قوی تر است اما هزینه لوله بدون درز بسیار بیشتر است. علاوه بر این ، خطر خوردگی بین دانه ای در منطقه جوش تحت تأثیر حرارت بیشتر در یک محصول جوش داده شده است. تفاوت مشهود بین یک لوله جوش داده شده از فولاد آلیاژی و یک لوله بدون درز ، درز طولی در طول لوله است. با این حال ، امروز ، با پیشرفت در فن آوری ، می توان درز موجود بر روی لوله آلیاژی فولاد ERW را به طور قابل توجهی از طریق یک درمان سطح کاهش داد ، به طوری که برای چشم انسان نامرئی می ماند.