خرید لوله فولادی
خرید لوله فولادی
مارس 30, 2021
قیمت لوله فلزی
قیمت لوله فلزی
مارس 30, 2021
لوله فولاد ضد زنگ

لوله فولاد ضد زنگ

لوله فولاد ضد زنگ

گالوانیزه کردن لوله شامل استفاده از پوشش روی برای جلوگیری از خوردگی می باشد . روی معمولاً با استفاده از فرآیند غوطه وری داغ ، برای گالوانیزاسیون لوله استفاده می شود. وزن استاندارد روی 1.8 اونس در فوت مربع است. لوله های گالوانیزه از لوله داخل و خارج محافظت می کنند.

پوشش لوله های فولادی

مقاومت در برابر خوردگی لوله را می توان با پوشش لوله مقاوم در برابر خوردگی نیز افزایش داد. این نوع پوشش ها معمولاً در مقایسه با پوشش های گالوانیزه ماندگاری بالایی دارند. سه نوع اصلی پوشش محافظ در برابر خوردگی برای لوله های فولادی وجود دارد .

لوله های فولادی ضد زنگ

فولاد ضد زنگ آلیاژی بر پایه آهن است که حداقل دارای 16٪ کروم است. نیکل یکی دیگر از عناصر آلیاژی مهم در لوله های فولادی ضد زنگ است. لوله فولاد ضد زنگ در مقابل در برابر مواد خورنده و در برابر اکسیداسیون تقریباً در هر دما مقاوم هستند.

لوله های جوش داده شده و بدون درز از فولاد ضد زنگ به دلایل مختلفی مانند مقاومت در برابر خوردگی ، پیش ساز در دمای بالا ، برای ظاهر تمیز و هزینه نگهداری پایین استفاده می شود. مهمترین جنبه برای لوله های فولادی ضد زنگ ویژگی های ذاتی مواد است که اجازه می دهد دیواره های بسیار نازک تری مانند sch 5 ، sch 10 ایجاد شود بدون اینکه ساختار یکپارچه لوله را به خطر بیندازد. استفاده از جوشکاری همجوشی برای اتصال لوله نیز نیاز به نخ را از بین می برد.

لوله فولاد ضد زنگ نوع 304 بیشتر برای کاربردهای مقاوم در برابر خوردگی عمومی استفاده می شود. از آن در کارخانه های شیمیایی ، پالایشگاه ها ، کارخانه های تولید کاغذ و صنایع غذایی استفاده می شود. لوله 304SS حداکثر محتوای کربن 0.08٪ دارد. استفاده از آن در دامنه دمایی بین 800 درجه فارنهایت و 1650 درجه فارنهایت به دلیل بارش کاربید در مرز دانه توصیه نمی شود. نوع 304L همان 304 است با این تفاوت که حداکثر محتوای کربن 0.035٪ دارد.

لوله نوع 316SS به دلیل افزودن مولیبدن 2-3٪ نسبت به سایر آلیاژهای نیکل کروم در برابر حفره بسیار مقاوم است. این ماده در مصارف با اسیدها ، نمک ، آب گوگرد ، آب دریا و نمک های هولوژن مفید است. لوله فولاد ضد زنگ 316L مانند 304L دارای حداکثر کربن 0.035٪ است.

لوله فولادی ضد زنگ جوش داده شده به مشخصات ASTM A312 و A358 ساخته شده است. A312 رایج ترین مشخصات برای لوله های فولادی ضد زنگ است. لوله ضد زنگ جوش داده شده از NPS 1/8 “تا 24” ساخته شده است.

لوله فولادی ضد زنگ بدون درز به مشخصات ASTM A312 و A376 ساخته شده اند. A312 همچنین متداول ترین مشخصات برای لوله های فولادی ضد زنگ بدون درز است. لوله ضد زنگ بدون درز از اندازه اسمی 1/8 تا 14 “ساخته شده است