لوله درز ماهیچه ای جوش مستقیم LSAW -2
لوله درزماهیچه ای جوش مستقیم(LSAW)
ژانویه 5, 2022
لوله گالوانیزه ورقی گلخانه
لوله گالوانیزه ورقی گلخانه
ژانویه 8, 2022
لوله های PG گالوانیزه

لوله های PG گالوانیزه

لوله های PG گالوانیزه

PG مخفف Panzer-Gewinde است. این اصطلاح آلمانی است. رزوه های لوله های PG گالوانیزه مطابق با DIN 40430 STEEL CONDUIT THREAD تولید می شوند. ابعاد وسری رزوه Pg به دلیل سطح مقطع دیواره نازک لوله فولادی به طور خاص برای لوله فولادی طراحی شده است. ضخامت دیواره نازک به پروفیل کوتاه تری نیاز دارد که در طول فرآیند ماشینکاری از قطر بیرونی لوله فولادی عبور نکند.

لوله های PG گالوانیزه در صنعت پرطرفدار هستند به دلیل این که وزن کمی دارند و در کاربردهای مختلفی به کار برده می شوند این لوله ها دارای ضخامت کمی هستند ولی کارایی دوچندانی دارند. طراحی خوب باعث شده است که لوله های PG گالوانیزه دارای طرفداران بسیاری در میان لوله های فلزی باشند به طور کلی طراحی لوله هایPG  گالوانیزه به شکلی است که ضمن داشتن استحکام، وزن کمی دارند بنابراین لوله های PG گالوانیزه به عنوان روکش سیم های برق به کار برده می شوند و این لوله هایPG گالوانیزه سیم های برق را در برابر برخورد اجسام تیز و جویدن حیوانات محافظت می کنند.

لوله های PG گالوانیزه با فلز روی روکش شده اند و در نتیجه مقاومت خوبی در برابر رطوبت و خوردگی دارند .عمر طولانی دارند و  این لوله ها غیر قابل اشتعال هستند و از کابل ها در برابر نویز و میدانهای مغناطیسی مزاحم نیز حفاظت می کنند همچنین مقاومت خوبی در برابر ضربه ها دارند .

لوله های PG گالوانیزه به روش های مختلفی گالوانیزه می شوند روش آبکاری سرد یکی از این روش ها است که در آن ابتدا لوله ها با ضخامت معین تمیز می شوند سپس اسید روی آنها پاشیده می شود و از جنس روی پوششی مناسب روی آنها قرار می گیرد. پوشش روی عمق کمی دارد. روش دیگر آبکاری گرم است که لوله های PG  گالوانیزه پس از تمیز شدن در حمام مذاب فلز روی قرار می گیرند چون دما در این حمام بالا است اتم های فلز روی به جای اتم های سطح لوله جایگذاری میشوند. این روش نسبت به روش آبکاری سرد برتری دارد.

لوله های PG گالوانیزه به دلیل ضخامت کم و استحکام زیادی که دارند در تاسیسات انتقال برق برای روکش سیم ها و کابل ها به کار برده می شوند. همچنین از لوله های PG گالوانیزه در مجتمع های تجاری، نصب دوربین های مداربسته ،صنایع پتروشیمی و صنایع ساختمان می توان استفاده کرد. به طور کلی لوله های PG گالوانیزه دارای قیمت مناسبی هستند و این لوله ها مطابق با استاندارد های روز دنیا تولید و طراحی شده اند.