ناودانی سبک
ناودانی سبک
دسامبر 18, 2020
فروش لوله گالوانیزه ارزان
فروش لوله گالوانیزه ارزان
دسامبر 27, 2020
تیرآهن هاش H

تیرآهن هاش H

تیرآهن هاش H

مشخصات تیرآهن هاش H

هاش، تیر عریض یا دارنده ی بالهای پهن (مانند H (است که طول بال هایش به نسبت تیرآهن IPE بزرگ تر می باشد. اندازه بال این پروفیل با ارتفاع آن برابر بوده و مقطع ساده ی آن برای تهیه ستون استفاده می گردد. همچنین از آن برای تهیه تیر و خرپا نیز استفاده می گردد. طول این نوع پروفیل بین ۸ تا ۱۶ متر بوده و دارای ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر است.

نحوه تولید تیرآهن هاش H

برای تولیدتیرآهن هاش H بال پهن همانند بسیاری دیگر از محصولات فولادی از فرآیند نورد گرم استفاده می گردد. اما تولید تیرآهن چند مرحله گوناگون نورد را شامل می شود. به طور کلی نورد یا رولینگ به فرآیندی گفته می شود که در آن یک محصول به دمای بالاتر از 1100 درجه سانتیگراد رسیده و حالت موم سانی به خود می گیرد. در این دما شکل دهی فولاد بسیار آسان انجام میشود. محصول در این حالت از میان غلتک های متفاوتی عبور داده می شود و علاوه بر شکل گیری،فشار قابل ملاحظه ای بر روی خود تحمل می نماید.

روشی که برای نورد تیرآهن هاش H رایج است به این شرح می باشد

1_پخت و افزایش دمای شمش ها
2_شکل دهی شمش ها
3_عبور از استندها یا ایستگاه های چند مرحله ای قالب برای تحت فشار قرار دادن محصول
4_کاهش لبه ها و ضخامت بال
5_سایزینگ نهایی

با توجه به اینکه در مراحل نهایی نورد نیروی بسیار زیادی بر محصول وارد می شود، ارتفاع تیرآهن هاش H در تمام طول محصول یکنواخت بوده و کیفیت قابل توجهی به آن می بخشد. روش تولید تیرآهن هاش تاثیر قابل ملاحظه ای در کیفیت محصول نهایی دارد. این مسئله مهم در قیمت تیرآهن هاش نقش به سزائی دارد .

قیمت تیرآهن هاش H

تیرآهن هاش H با توجه به نوع آهن کیفیت و خلوص آن متفاوت می باشد. دو نکته بسیار مهم در خرید تیراهن و هاش مد نظر قرار گیرد که یکی کیفیت و دیگری قطر آن است. معمولا قیمت این نوع تیراهن به دلیل وارداتی بودن و وابستگی به قیمت ارز روزانه متفاوت بوده و شرکت های پخش کننده قیمت تیرآهن هاش را به صورت حضوری یا تلفنی اعلام می کنند، اما همانند سایر آهن آلات قیمت تیرآهن هاش به صورت کیلویی اعلام می شود. به طور میانگین قیمت هر کیلو تیرآهن هاش H حدود ۲ برابر قیمت تیراهن معمولی می باشد.

معایب استفاده از تیرآهن هاش H

• کاهش مقاومت فولاد در دماهای بالا
• مخارج حفاظت در برابر خوردگی
• پرهزینه بودن انجام آزمایش جوش