لوله گالوانیزه گرم عمقی داغ
لوله گالوانیزه گرم عمقی داغ
ژانویه 9, 2023
قیمت لوله گالوانیزه آب
قیمت لوله گالوانیزه آب
فوریه 7, 2023
لوله گلخانه ای سبک

لوله گلخانه ای سبک

لوله گلخانه ای سبک

لوله ای که در گلخانه استفاده می‌شود، باید دارای ویژگی های ضد فرسودگی در برابر رطوبت باشد و در برابر گازهای موجود در گلخانه، دارای مقاومت و دوام بالایی باشد؛ از این رو مناسب ترین لوله برای استفاده در لوله کشی های گلخانه‌ ای به منظور آبیاری گیاهان و اسکلت بندی گلخانه، لوله های گالوانیزه گلخانه‌ ای می‌باشد که به علت نحوه تولید آن ها که با روش گالوانیزه گرم صورت می‌گیرد، در برابر عوامل محیطی موجود در گلخانه مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. لوله های گالوانیزه گلخانه ای، از فولاد کربنی با روکش پلی اتیلنی تولید می‌شود که با روش گالوانیزه گرم به منظور پوشش دهی لوله فولادی با روی، دارای طول عمر بالایی می‌باشد و مناسب برای استفاده در محیط های مرطوب گلخانه ای و کشاورزی هستند. لوله های گلخانه ای در سایز و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند که می‌توان از آن‌ ها در گلخانه های کوچک یا بزرگ صنعتی استفاده کرد.  انواع لوله های گالوانیزه تولید می‌شوند که از جمله آن ها می‌توان به: لوله های گالوانیزه سبک، لوله های گالوانیزه سنگین، لوله های گالوانیزه کشاورزی و لوله های گالوانیزه صنعتی اشاره کرد که از مناسب ترین آن ها برای استفاده در گلخانه، می‌توان به لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک اشاره کرد؛ برای تولید لوله گالوانیزه گلخانه‌ ای سبک، از روش گالوانیزاسیون گرم برای پوشش دهی لوله فولادی استفاده می‌شود که این امر موجب افزایش مقاومت و جلوگیری از خوردگی آن می‌گردد و این لوله ها را مناسب برای استفاده در گلخانه های مرطوب و در معرض نور می‌کند؛ نحوه تولید لوله های گلخانه ای سبک به روش گالوانیزاسیون، پوشش دهی داخلی و خارجی لوله ها با فرو بردن آن ها در روی ذوب شده می‌باشد که پس از سرد کردن آن، لوله ها در برابر مواد خورنده مقاوم بوده و دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شوند.

لوله گلخانه ای سبک

لوله گلخانه ای سبک

ویژگی های لوله گالوانیزه گلخانه ای

لوله گالوانیزه گلخانه ای، از مناسب ترین لوله ها برای استفاده در مکان مرطوب گلخانه است که علت آن، ساختار و ویژگی های این لوله ها می‌باشد. از جمله ویژگی های لوله گالوانیزه گلخانه ای سبک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک به علت گالوانیزاسیون و روکش گالوانیزه ای که دارند، در گلخانه ها که در معرض نور، گازهای گلخانه‌ ای و رطوبت بسیار قرار دارند، بسیار مقاوم بوده و دچار پوسیدگی، زنگ زدگی، خوردگی و شکستگی نمی‌شوند و می‌توان از آن ها در گلخانه های کوچک و صنعتی بزرگ استفاده کرد.

برای بهبود کیفیت لوله های گالوانیزه گلخانه ای در مرور زمان، می‌توان از یک روش به نام آبکاری گرم نیز استفاده کرد که سبب می‌گردد این لوله ها مانند روز اول خود نو شوند؛ توان و تحمل لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک در برابر آبکاری گرم، از مزایای این لوله ها به شمار می‌رود که سبب نوسازی آن ها می‌گردد.

لوله های گالوانیزه گلخانه ای را می‌توان مطابق با ابعاد گلخانه تهیه کرد؛ چرا که لوله های گلخانه های سبک را در ابعاد متفاوت، متناسب با شرایط مختلف تولید می‌کنند که بنابر نیاز می‌توان هر یک از آن ها را تهیه نمود.

علاوه بر تنوع در ابعاد لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک، این لوله ها در نحوه اتصال به یکدیگر نیز در انواع مختلفی تولید می‌گردند که می‌توان متناسب با شرایط گلخانه، آن ها را در انواع مختلف اتصالات تهیه کرد.

نصب لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک، بسیار آسان است و در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر می‌گردد؛ می‌توان لوله کشی گلخانه را با اتصالاتی محکم و سرعتی بسیار بالا انجام داد.

پوشش گالوانیزه لوله های گلخانه ای سبک، آن‌ ها را در برابر ترکیبات و واکنش های شیمیایی موجود در محیط گلخانه که حاصل آن ها می‌تواند ترکیباتی مضر، خطرناک و خورنده لوله ها باشد، مقاوم کرده و از آن ها محافظت می‌کند.

کاربرد لوله های گلخانه ای سبک

لوله های گالوانیزه گلخانه ای به علت مقاومت بالایی که در برابر عوامل محیطی مختلف، از جمله: ضربه، فشار، نور، رطوبت، ترکیبات و مواد خورنده دارند، مناسب برای استفاده در گلخانه ها، صنعت کشاورزی و اسکلت بندی گلخانه می‌باشند که می‌توان آن‌ ها را در انواع اتصالات به یکدیگر متصل نمود. از لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک برای ساخت پایه، سقف و ستون گلخانه استفاده می‌شود که علت آن، سبک بودن و مقاومت بالای این لوله ها می‌باشد. از لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک برای دیوار کشی در گلخانه یا قرار دادن تجهیزات مختلف برای نورپردازی بر روی آن ها استفاده می‌شود؛ چرا که این لوله ها به علت روکش گالوانیزه خود، در برابر رطوبت موجود در گلخانه بسیار مقاوم بوده و دچار خوردگی نمی‌شوند. دوام و طول عمر لوله های گلخانه ای سبک به علت روکش گالوانیزه و ویژگی هایی که دارد، بسیار بالا بوده و می‌توان از آن ها در گلخانه ها به صورت طولانی مدت استفاده کرد. هزینه نهایی تولید لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک بسیار مناسب می‌باشد و می‌توان آن ها برای نصب در گلخانه های صنعتی که متراژ بالایی دارند، با صرفه اقتصادی در تعداد بالا خریداری کرد؛ از لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک می‌توان برای ساخت دیواره و بدنه گلخانه استفاده کرد. لوله های گلخانه ای سبک در ضخامت های مختلفی به تولید می‌رسند که می‌توان متناسب با نیاز گلخانه و متراژ آن، انواع آن ها را تهیه کرده و در گلخانه نصب نمود. مقاومت بالای لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک در برابر ضربات و فشار های وارده سبب می‌گردد که این لوله ها دچار ترک خوردگی و شکستگی نشوند و آسیبی به حصار گلخانه وارد نکنند؛ از این جهت می‌توان برای ستون های گلخانه، از این لوله ها استفاده کرد.

فرآیند تولید لوله های گلخانه ای سبک

لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک، لوله هایی هستند که به علت نحوه تولید آن ها به روش گالوانیزاسیون، دارای ویژگی و مزایای بسیاری هستند. فرآیند تولید لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک، بدین گونه است که یک لوله فولاد کربنی را آغشته به مواد مذابی می‌کنند که در آن روی وجود دارد؛ این امر سبب می‌گردد که این لوله ها تبدیل به لوله های ضد رطوبت، ضد خوردگی و مقاوم شوند که بتوان از آن ها در گلخانه های مرطوب استفاده کرد. تولید لوله های گلخانه ای به روش گالوانیزاسیون گرم سبب می‌گردد که پس از آغشته کردن لوله ها به مواد مذاب، ضخامت آن ها نیز افزایش یابد؛ این امر سبب افزایش استحکام و مقاومت لوله های گالوانیزه گلخانه‌ ای گردیده و آن ها را مناسب برای استفاده در گلخانه و حصار کشی آن می‌کند. این لایه که یک لایه محافظتی برای لوله های فولادی گلخانه ای می‌باشد، از لوله های گلخانه ای محافظت کرده و طول عمر آن ها را افزایش می‌دهد. لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک در حرارت بالایی تولید می‌گردند که این امر سبب افزایش تحمل و توان آن ها در برابر عوامل مختلف محیطی می‌شود. از آنجایی که فرآیند تولید لوله های گالوانیزه گلخانه ای سبک فرآیند پیچیده ای نمی‌باشد، می‌توان آن ها را با قیمتی مناسب تهیه کرد و بنابر کاربرد های متعددی که دارند، آن ها با قیمت مناسب برای استفاده در گلخانه و ستون بندی آن خریداری نمود. تولید نهایی لوله ها به گونه ای است که ساختاری یکدست و یکنواخت دارند و می‌توان از آن ها برای ساخت اسکلت بندی یک گلخانه به صورت یکنواخت در شکل های مختلف استفاده کرد.