لوله سیاه سپنتا
لوله سیاه سپنتا
سپتامبر 22, 2020
آهن آلات ساختمانی
آهن آلات ساختمانی
اکتبر 16, 2020
لوله درز مستقیم

لوله درز مستقیم

لوله درز مستقیم

لوله درز مستقیم دارای یک درز جوش مستقیم (جوش با فرکانس بالا ) می باشد که با ایجاد مقاومت الکتریکی لبه های ورق فولاد را تا ۱۴۲۷ درجه سانتیگراد گرم کرده و بهم می فشارد تا به یکدیگر متصل شوند

مصارف لوله درز مستقیم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده در تاسیسات
لوله های شوفاژ
لوله انتقال آب
لوله انتقال گازساخت لوله و پروفیل

جالب است بدانید که لوله های درزدار بنابر شیوه تولید و برش به دو مورد لوله درز مستقیم و لوله اسپیرال تقسیم‌بندی می‌شوند. لوله های درزدار با نام‌های لوله جوشی و یا درز جوش نیز قابل تشخیص هستند. شایان ذکر است که هزینه تولید و قیمت نهایی ساخت این دسته از لوله ها در مقایسه با لوله های بدون درز بسیار پایین تر است اما با توجه به نحوه تولید در نوع مصرف آن ها محدودیت هایی وجود دارد که باید در نظر گرفت. در برخی موارد به واسطه انجام عملیات کشش گرم یا سرد محل درز جوش مخفی می گردد این امر برای زیبایی بیشتر محصول صورت می گیرد. از عمده لوله هایی که در بازار داخلی به چشم می‌خورد می‌توان به لوله جوشی درز مستقیم و اسپیرال اشاره نمود .

انواع لوله درز مستقیم

لوله درز مستقیم ساختمانی
لوله درز مستقیم جوشی

روش ساخت لوله درز مستقیم ساختمانی

در این روش رول ورق باضخامت مورد نظر و براساس سایز لوله برش خورده و پس عبور از غلطک های نورد به شکل گرد در می آیند و پس از آن درز بوجود آمده جوشکاری شده و به مرحله تست وکونیک می روند.لوله درز مستقیم ساختمانی جهت تولید انوع پروفیل های موردمصرف درساختمان وتولید لوله های شوفاژی و لوله های گازی مورد مصرف درلوله کشی ساختمان بکار میروند.