لوله مانیسمان
لوله مانیسمان
آگوست 31, 2020
قیمت لوله مانیسمان
قیمت لوله مانیسمان
سپتامبر 17, 2020
لوله اسپیرال

لوله اسپیرال

لوله اسپیرال

جوشکاری لوله اسپیرال

جوشکاری لوله اسپیرال به روش قوسی زیر پودری انجام می شود. اصول جوشکاری زیر پودری اولین بار در سال ۱۸۹۲ توسط اسلاویانوف پایه گذاری گردید و در سال ۱۹۲۷ روش جوشکاری قوسی تحت لایه ای از مواد گداز آور دانه ای و نیز دستگاه جوشکاری قوسی زیر پودری اختراع گردید. در این نوع جوشکاری قوس تحت پوشش فلاکس یا پودر مخصوص مخفی می شود و بدین ترتیب اکسیژن وارد قوس نشده و جوش اکسیده نمی گردد. در لوله اسپیرال جوشکاری مارپیچی در دو طرف لوله فولادی (داخل و خارج) انجام می شود.

ولی در هر لحظه نقاطی که از داخل و خارج جوشکاری می شوند ۱۸۰ درجه با هم اختلاف مکانی دارند. از جمله مشخصات بارز جوشکاری قوسی زیر پودری تنش های پسماند قابل توجهی است که پس از این نوع جوشکاری ئر قطعه باقی می ماند. جوشکاری SAW تنش پسماند قابل ملاحظه ای حتی پس از عملیات سرد و هیدروتست ایجاد می کند. تحقیقات نشان داده است که میزان تنش های پسماند در لوله اسپیرال پس از عملیات هیدروتست از ۴۰ تا ۸۰ درصد استحکام تسلیم در مجاورت خط جوش SAW تغییر می کند.

لوله های سایز درشت (لوله اسپیرال) تا 120 اینچ از کارخانه‌ها و برندهای معتبر ازجمله کالوپ، ایران اسپیرال، اصفهان، آذربایجان، قم و تهران، طبق سفارش مشتری همراه با مشاوره تلفنی، تولید و ارائه می‌شود. بهترین پیشنهاد قیمت با توجه به محل تخلیه شما ارائه می‌شود.

فرآیند تولید لوله اسپیرال

دو خط تولید لوله اسپیرال با فرآیند جوشکاری زیر پودری (بصورت اتوماتیک) ، قابلیت تولید از قطر 14 اینچ ( 350 میلی متر ) تا 32 اینچ (810 میلی متر ) و ضخامت 4 الی 10 میلی متر با گرید های مختلف فولاد ( مطابق با درخواست مصرف کننده) می باشد.

همچنین با توجه به برخورداری این مجموعه از کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز در فرآیند کنترل کیفیت ، توانمندی تولید مطابق با استاندارد های معتبر مانند ASTM ، AWW C-200 ، DIN را دارا می باشد .

استفاده لوله اسپیرال در بسیاری از صنایع :

لوله اسپیرال همه کاره است و می تواند در انواع کاربردها مورد استفاده قرار گیرد:

  • ساخت سازه های فضایی
  • ساخت خطوط انتقال آب
  • ساخت خطوط انتقال گاز
  • ساخت خطوط انتقال منو اکسید کربن
  • شمع کوبی دریایی
  • ساخت سازه های ساختمانی
  • ساخت سازه های فلزی سنگین