لوله گالوانیزه سبک گلخانه ای 6 متری
فوریه 5, 2024
اتصالات گالوانیزه جوشی فشار قوی

اتصالات گالوانیزه جوشی فشار قوی

اتصالات گالوانیزه جوشی فشار قوی

اتصالات صنعتی از مهمترین ابزارآلات در صنایع محسوب می شوند. این اتصالات جهت متصل کردن لوله ها به هم، تغییردادن مسیر، تغییر دادن سایز، انشعابات لوله ها و سایر کاربردهای مرتبط مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین این اتصالات از پرکاربردترین ابزارها در لوله کشی به حساب می آیند. با توجه به کاربردهای گوناگون و تفاوت در عملکرد مورد انتظار، اتصالات صنعتی نیز از انواع و اقسام متنوعی برخوردارند.

همانند لوله ها، اتصالات مورد استفاده نیز لازم است متناسب و سازگار با شرایط و دمای محیط کاربری و میزان فشار، انتخاب شوند. همچنین در نظر گرفتن نوع سیال، هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت است، به طور مثال اتصالات بدون محافظ که از قیمت های پائین تری برخوردارند، جهت سیالاتی با موادی ضدزنگ و ضدخوردندگی مناسب هستند.

اما چنانچه ماده سیال خاصیت اسیدی و خورنده داشته باشد، اتصالات بایستی در برابر آسیب ها مقاوم تر باشند، از این رو اتصالات گالوانیزه و مقاوم سازی شده برای مصارف این چنینی مناسب هستند، زیرا به دلیل مقاومت در برابر آسیب ها طول عمر بالایی داشته، نشتی ندارند و با توجه به کیفیت، استفاده از آنها مقرون به صرفه خواهد بود.

در صنایع پیشرفته نوعی از اتصالات به نام اتصالات گالوانیزه جوشی فشار قوی به کار گرفته می شود. این نوع از اتصالات صنعتی به دلیل مقاومت و استحکام بالا در برابر آسیب های محیطی و محاطی، جهت سیستم هایی که آسیب پذیرتر و حساس تر هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.

به دلیل پوشش گالوانیزه، اتصالات جوشی فشار قوی در مقابل خوردگی، آسیب سیالات اسیدی، زنگ زدگی و حتی ضربه، بسیار مقاوم تر و مستحکم تر می باشند. همچنین اتصالات گالوانیزه جوشی فشار قوی به دلیل استحکام عالی، با افزایش دما و فشار زیاد دچار آسیب نمی شوند و از نشت مواد به بیرون جلوگیری می کنند، در نتیجه گزینه های بسیار مطلوبی جهت استفاده در صنایع مهم و کاربردی به شمار می آیند.

اتصالات گالوانیزه جوشی فشار قوی

اتصالات جوشی فشار قوی که با نام اتصالات آهنگری یا اتصالات فورج نیز شناخته می شوند، در صنعت بسیار کاربردی و مورد استفاده هستند. این اتصالات که تحت عمل گالوانیزاسیون (پوشاندن فلزات با لایه ای از فلز روی)، مقاوم سازی و به اصطلاح گالوانیزه می شوند، گزینه هایی مطلوب جهت مصارف صنعتی محسوب شده و طرفداران زیادی در بین صنعتگران عرصه های مختلف دارند. دلیل محبوبیت این اتصالات جوشی فشار قوی، مقاومت و استحکام بی نظیر آنها در مقابل آسیب هایی مانند خوردگی، زنگ زدگی، دمای بالا و فشار زیاد می باشد.

این اتصالات گالوانیزه شده در برابر ضربه نیز مقاوم و مستحکم  هستند.  اتصالات فشار قوی با دیگر اتصالات صنعتی، کاربردهای مشابهی دارند، اما بدنه گالوانیزه و مقاومت بالای آنها به افزایش محبوبیت این اتصالات در بین سایر انواع مشابه، منجر گردیده است.

اتصالات در دما و فشارهای بالا، دوام آورده و نوع جوشی آن، از طریق جوش دادن به طور دائمی و پایدار به لوله ها متصل می شوند، به همین علت به اتصالات جوشی فشار قوی معروفند. جنس این اتصالات از فولاد و یا آلیاژهای مقاوم است و پوشش گالوانیزه، آنها را در مقابل هر نوع آسیب ایمن و مصون می سازد.

کاربرد اتصالات گالوانیزه جوشی فشار قوی

از کاربردهای مهم اتصالات گالوانیزه جوشی فشار قوی در صنعت می توان به موارد زیر اشاره کرد

 صنایع نفت و گاز
 صنعت داروسازی
 صنایع پلاستیک سازی
 صنعت پتروشیمی
 صنعت غذا و دارو

و سایر صنایع مهم و حساس که اتصالات گالوانیزه جوشی فشار قوی را جهت حفاظت از عملکرد بی نقص سیستم های مربوطه به کار می گیرند.

انواع اتصالات گالوانیزه جوشی فشار قوی

اتصالات فشار قوی و گالوانیزه در دو نوع جوشی و دنده ای موجودند که در حالت جوشی اتصالات گالوانیزه به صورت دائمی به لوله ها متصل شده و جوش داده می شوند. اتصالات فشار قوی و گالوانیزه شامل موارد زیر می باشد:

• سه راه

جهت اصال سه لوله در زاویه 90 درجه که ممکن است لوله ها هم سایز نیز نباشند.

• چپقی

زمانی که یکی از دو طرف دنده داخل و دنده دیگری بیرون باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

• بوشن

زمانی که بخواهیم اتصالات دو لوله قابل باز شدن باشند، بوشن استفاده می شود.

• زانویی

کاربرد آن در اتصالاتی در زوایای 45 یا 90 درجه می باشد.

• مهره ماسوره

این نوع اتصالات چند تکه، به عنوان رابط کاربرد دارند و جهت افزایش یا کاهش لوله گالوانیزه نیز مورد استفاده واقع می شوند.

• مغزی

زمانی که قرار است یک دنده در دنده دیگری جای گیرد و به آن متصل گردد، از این نوع اتصالات استفاده می شود.

• تبدیل

برای تبدیل قسمت کوچکتر به بزرگتر و یا برعکس مورد استفاده قرار می گیرد.

• روپیچ

در اتصال سریع و آسان لوله با قابلیت بازشدن کاربرد دارد.

اتصالات جوشی

اتصالات جوشی همانطور که از نامشان پیداست، از طریق جوش دادن به لوله ها متصل و ثابت می شوند. این اتصالات در دو نوع فولادی و استیل موجودند که نوع استیل آنها نسبت به نوع فولادی ارزان تر است.

امتیازات اتصالات جوشی

• به دلیل حرارت بسیار بالا در سیستم های پنوماتیک و هیدرولیکی، نیاز به اتصالاتی مقاوم می باشد که در دمای زیاد، عملکرد مطلوبی داشته باشند و در واقع باز نشده و سیستم را منسجم نگاه دارند. از این رو اتصالات جوشی گزینه ای بسیار مطلوب جهت استفاده در صنایع شیمیایی و نیروگاههای هسته ای محسوب می شوند.

• به دلیل برخورداری از ساختاری تقریبا” ساده، باعث پیچیدگی در سیستم ها نمی شوند.

• سازه هایی که از این اتصالات استفاده می کنند، وزن سبکتری خواهند داشت.

• در برابر فشار بالا مقاوم هستند.

• از ورود دمای محیط به موادی که داخل لوله ها هستند، جلوگیری می کنند.

• در کاهش فضای کاربری مؤثرند.

• دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند.

• از نشت مواد به بیرون لوله ها جلوگیری می کنند.

• افزودن اتصالات یا لوله های جدید را تسهیل می نمایند.

• به علت استفاده کمتر از فلزات، به کارگیری آنها به صرفه تر است.

• اتصالات جوشی در ساختمان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

• نسبت به اتصالات دیگر نمای بهتری دارند و به دلیل ایجاد یک سیستم یکپارچه، اتصالات در ظاهر به صورت مجزا دیده نمی شوند.

مزایای اتصالات فشار قوی

به دلیل مقاومت بالای اتصالات فشار قوی در مقابل فشار زیاد، سازگاری با دمای بسیار بالا و بسیار پائین، استحکام و مقاوم بودن در برابر زنگ زدگی و خوردگی، این نوع اتصالات در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد و پرطرفدار هستند. از جمله مزایای اتصالات فشار قوی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– اتصالات فشار قوی از فولاد و یا آلیاژهای خاص تولید می شوند.
– این نوع اتصالات حجم و اندازه کوچکی دارند.
– اتصالات فشار قوی در انتقال آب و همچنین صنایع نفت و گاز بسیار کاربردی هستند.
– در برابر فشار و حرارت بالا یا پائین بسیار مقاومند.

با توجه به مزایای متعدد اتصالات جوشی، گالوانیزه و فشار قوی، اتصالات گالوانیزه جوشی فشار قوی با تلفیقی از این ویژگیهای فوق العاده، تولید و به بازار عرضه شدند. بنابراین تولیدکنندگان صنایع فلزی و آهن آلات، انواع اتصالات جوشی فشار قوی را تحت عملیات گالوانیزاسیون، روی اندود و مقاوم سازی نموده و در اختیار مشتریان قرار می دهند.

ما این محصول را با کیفیت عالی و بهترین قیمت بازار، به مشتریان گرامی عرضه می نمائیم و رضایت مشتری همواره اولویت ما بوده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش با کارشناسان فنی ما در تماس باشید.