لوله گالوانیزه یکپارچه
لوله گالوانیزه یکپارچه
ژانویه 5, 2022
لوله درز ماهیچه ای جوش مستقیم LSAW -2
لوله درزماهیچه ای جوش مستقیم(LSAW)
ژانویه 5, 2022
لوله درزدار جوش مستقیم یا درزمخفی ERW

لوله درزدار جوش مستقیم یا درزمخفی ERW

لوله درزدار جوش مستقیم ERW

لوله درزدار جوش مستقیم ERW شکل دادن سرد یک نوار فولادی مسطح به یک لوله گرد و عبور آن از یک سری غلتک های شکل دهنده برای به دست آوردن یک درز طولی تولید می شود. سپس دو لبه به طور همزمان با جریان فرکانس بالا گرم می شوند و به هم فشرده می شوند تا یک پیوند ایجاد کنند. درز طولی لوله درزدار جوش مستقیم ERW نیازی به فلز پرکننده ندارد. لوله درزدار جوش مستقیم ERW یکی از ابزارهای همه کاره در صنعت است. با این حال، لوله درزدار جوش مستقیم ERW تنها یکی از انواع لوله های موجود است. مهم است که تفاوت های هر نوع لوله را بدانید تا بتوان لوله مناسبی را انتخاب کرد.لوله های نورد و جوش داده شده از بخش هایی از ورق فولادی ساخته شده است که در لوله ها نورد شده است. درز لوله جوش داده می شود و سپس لوله های جداگانه به یکدیگر جوش داده می شوند تا لوله تمام شده ساخته شود. لوله های نورد شده و جوش داده شده را می توان در قطرهای حداکثر 16 فوت و ضخامت بیش از 2.0 اینچ ساخت.

لوله مارپیچ مانند لوله ERW نیز از سیم پیچ فولادی تولید می شود. تفاوت این است که سیم پیچ در یک زاویه پیچیده می شود، بنابراین جوش به شکل مارپیچ در اطراف بیرون لوله اجرا می شود. این اجازه می دهد تا تنوع بسیار بیشتری در قطر و ضخامت نسبت به لوله درزدار جوش مستقیم ERW ایجاد شود. لوله جوش اسپیرال معمولاً برای قطر لوله بین 24 اینچ تا 120 اینچ و برای ضخامت های 1.0 اینچ یا کمتر استفاده می شود. در مقابل، یک لوله درزدار جوش مستقیم ERW با نورد کردن فلز و سپس گرم کردن دو لبه با الکتریسیته ساخته می‌شود تا در طول آن یک جوش ایجاد شود. این یک “درز” را تشکیل می دهد و آن را از یک لوله بدون درز متمایز می کند.

مزیت های لوله درزدار جوش مستقیم ERW

در طول فرآیند تولید لوله درزدار جوش مستقیم ERW از فلزات همجوشی استفاده نمی شود. این بدان معنی است که لوله فوق العاده قوی و بادوام است. درز جوش را نمی توان دید یا احساس کرد. این یک تفاوت عمده در هنگام نگاه کردن به فرآیند جوشکاری قوس الکتریکی دوگانه است که یک مهره جوش داده شده آشکار را ایجاد می کند که ممکن است نیاز به حذف داشته باشد. با پیشرفت در جریان های الکتریکی با فرکانس بالا برای جوشکاری، این فرآیند بسیار آسان تر و ایمن تر است. راندمان بالا، هزینه کم، صرفه جویی در مواد، اتوماسیون آسان از مزایای آن است.

کاربرد لوله درزدار جوش مستقیم ERW

لوله درزدار جوش مستقیم ERW که برای حمل گاز و اشیاء مایع مانند نفت و گاز استفاده می شود، می تواند نیاز فشار کم و بالا را برآورده کند. در سال های اخیر، با توسعه فناوری ERW، بیشتر و بیشتر از لوله درزدار جوش مستقیم ERW در میادین نفت و گاز، صنعت خودرو و غیره استفاده می شود.