قیمت میلگرد
قیمت میلگرد
اکتبر 16, 2020
لوله جوشی درزدار
لوله جوشی درزدار
نوامبر 4, 2020
لوله گالوانیزه آهنی

لوله گالوانیزه آهنی

لوله گالوانیزه آهنی

لوله گالوانیزه آهنی چیست؟

جنس لوله گالوانیزه آهنی از آهن سفید نورد شده می‌باشد که درزهای آن توسط دستگاه درز جوش به یک دیگر جوش داده می‌شود و لوله را در درون وان مذاب فرو می‌برند تا به طور کامل درزگیری شود . لوله گالوانیزه آهنی به دلیل رنگ خاکستری که دارد به راحتی قابل شناسایی است و معمولاً به اندازه‌های شیش متری در بازار یافت می‌شود. به لوله گالوانیزه آهنی، لوله های درزدار نیز گفته می شود. این لوله بر حسب نیاز بازار به دو صورت سبک و سنگین ساخته می شوند.

لوله گالوانیزه آهنی با رنگ تیره و خاکستریشان است که شناخته می شوند و عموما به دو صورت سبک و متوسط تولید می شوند . جنس لوله گالوانیزه آهنی از آهن سفید نورد شده می باشد . به لوله گالوانیزه آهنی ، لوله های با درز نیز می گویند که درز آن توسط دستگاه هایی به هم متصل شده و جوش می خورند و در فلز روی مذاب ، فرو برده می شود .لوله گالوانیزه آهنی معمولاً با نام لوله بادرز نیز شناخته می‌شوند.که در نوع سبک و متوسط با رنگ‌ های خاکستری و تیره تولید می‌گردند.درز لوله گالوانیزه آهنی توسط دستگاه‌های مخصوص به یکدیگر وصل شده و به یکدیگر جوش داده می‌شوند.سپس لوله در داخل فلز روی مذاب رفته و به گالوانیزه تبدیل می‌شود.

لوله های گالوانیزه آهنی

در ساخت لوله گالوانیزه آهنی ابتدا رول های آهن سفید را از غلتک های نورد عبور می دهند تا به شکل گرد درآید،سپس این صفحات توسط دستگاه های مخصوص شکل لوله را به خود می گیرند. درمحله ی بعد برای از بین بردن درزهای موجود در لوله ها با استفاده از دستگاه های درز جوش،درزهای لوله ها را به یکدیگرجوش می دهند.در آخرین مرحله،لوله گالوانیزه آهنی را داخل یک مخزن پر از روی مذاب قرار می دهند تا فلز گالوانیزه شده به دست آید.به این نوع لوله،لوله های با درز هم گفته می شود.رنگ های تیره و خاکستری،ملاکی برای شناسایی این نوع از لوله ها به حساب می آید.لوله گالوانیزه آهنی به دو صورت سبک و سنگین تولید میشود که نیاز بازار عامل اصلی مشخص کننده برای میزان تولید هرکدام است.

هر دو نوع از لوله‌ گالوانیزه تقریبا در ابعاد شش متر و با دو سر دنده‌ای که قطر آن‌ها از 2/1 تا 8 اینچ است، ساخته می‌شوند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قصد خرید لوله گالوانیزه آهنی رادارید، بر اساس نمره‌ای که دارند، کیفیت آن‌هارا بسنجید.

کاربرد لوله گالوانیزه آهنی

از پرکاربردترین و متداول‌ترین لوله‌هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، لوله گالوانیزه آهنی هستند. از جمله کاربردهای این نوع لوله عبارت است از:

انتقال آب یا گاز
سیستم آبرسانی در گلخانه
به عنوان ستون فنس و نرده در محیط باز
در تصفیه خانه‌ها
دکل‌های مخابراتی کابل برق