کارخانه تولید لوله گالوانیزه
نوامبر 6, 2023
تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم
تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم
دسامبر 8, 2023
لوله مخابراتی گالوانیزه

لوله مخابراتی گالوانیزه

لوله مخابراتی گالوانیزه

لوله مخابراتی گالوانیزه یکی از انواع لوله های فولادی است که به منظور حفظ کابل های برق و مخابرات در برابر عوامل خارجی به کار برده می شود. انتقال خطوط مخابرات به مناطق مختلف شهری و روستایی، به امری رایج و لازم تبدیل شده است که به خانه ها و آپارتمان ها منتهی می گردد. برای انتقال خطوط از کابل استفاده می گردد که به صورت روکار و توکار کشیده می شوند. این کابل های مخابراتی اگر محافظت نشوند، دچار قطعی و پارگی می شود و در صورتی که از نوع توکار باشند، برای تعمیر آن ها نیاز به تلاش بیشتری خواهد بود.

لوله های مخابراتی گالوانیزه از مرغوب ترین و با کیفیت ترین لوله ها برای محافظت از کابل های برق و مخابرات هستند. متریال به کار رفته در این لوله ها در برابر ضربه بسیار مقاوم است و جوندگان یا مواد خورنده نمی توانند خدشه ای به آن وارد نمایند. متریال به کار رفته در لوله مخابراتی گالوانیزه از آهن سفید یا فولاد نرم می باشد که در فرمولاسیون خود از کربن کمتری برخوردار می باشد.

لوله مخابراتی گالوانیزه دارای سطحی براق و صیقلی می باشد و این سطح نسبت به خراش و خط و خش مقاوم است. ضخامت این لوله چندان زیاد نیست و به خوبی جوابگوی فشار و نیروی وارده از سوی ساختمان سازه می باشد. قطر لوله مخابراتی گالوانیزه نیز با توجه به تعداد کابل های داخل آن و قطر آن ها متغیر می باشد. این نوع از لوله ها نسبت به لوله های ساخته شده از متریال های دیگر نظیر پلی اتیلن مقاومت بالاتری نسبت به پارگی و از هم گسیختگی دارد.

انواع لوله مخابراتی گالوانیزه

لوله مخابراتی گالوانیزه را بر اساس شیوه ساخت آن ها به انواع متفاوتی تقسیم بندی می نمایند. به طور کلی لوله مخابراتی گالوانیزه از ورق های فولادی ساخته می شود که با ابعاد مناسب برش خورده و به شکل لوله دو سمت آن به یکدیگر متصل شده و جوشکاری می گردد. جوشکاری انجام شده بر روی ورق فولادی با بالاترین کیفیت و مطابق استانداردهای بین المللی بوده و پس از اتمام توسط تست های معتبر آزموده می شود تا کیفیت آن به خوبی ارزیابی شود.

در مرحله بعد لوله فولادی مورد نظر تحت فرایندهای گالوانیزاسیون قرار می گیرد تا سطح آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم گردد. موادی که برای گالوانیزه کردن لوله به کار برده می شود، از جنس فلز روی بوده و مانع واکنش نشان دادن سطح فولاد در مجاورت اکسیژن هوا و رطوبت می گردد. گالوانیزاسیون به دو روش سرد یا گرم انجام می گیرد که بر همین اساس آن ها را دسته بندی می نماید.

برای ساخت لوله مخابراتی گالوانیزه به روش گرم، آن را در حوضچه ها یا محفظه ای که دارای روی مذاب می باشد، غوطه ور می نمایند و فلز روی که به دمای خاصی رسیده است، سطح لوله را می پوشاند. ضخامت فلز روی در این روش مطلوب تر و بیشتر از ضخامت روی در روش گالوانیزه سرد می باشد و به همین دلیل از دوام و طول عمر بیشتری نیز برخوردار می باشد.

در روش گالوانیزه کردن نوع دیگر که روش سرد نیز نامیده می شود. میزان ضخامت گالوانیزه در این روش کمتر از روش گرم می باشد و قاعدتاً مقاومت کمتری نسبت به روش گرم دارد. به طور کلی گالوانیزه کردن سطح لوله فولادی در مقایسه با سایر روش های مقاوم سازی و ضد زنگ زدن فولاد، روشی مطمئن تر و با دوام تر می باشد. همچنین هزینه آن نیز مناسب تر می باشد که در مقیاس بالا میزان قابل توجهی خواهد بود.

ویژگی های لوله مخابراتی گالوانیزه

لوله مخابراتی گالوانیزه از نظر فیزیکی و شیمیایی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که برای استفاده هر چه بهتر از آن بهتر است توسط مجریان طرح ها و استفاده کنندگان شناخته شود. لوله مخابراتی گالوانیزه نسبت به تغییرات دمایی مقاوم است و به همین دلیل می توان با خیالی آسوده از آن در محیط های زیستی سرد و گرم استفاده نمود. همچنین این محصولات نسبت به فشار و خمش و یا کشش مقاومت بالایی دارد و دچار تغییر نمی گردند.

ویژگی اصلی آن ها همان گونه که تا کنون ذکر شد، مقاومت بالای آن ها نسبت به خوردگی و زنگ زدگی است. این ویژگی موجب شده در محیط های مرطوب و یا به صورت توکار نیز بتوان از لوله مخابراتی گالوانیزه استفاده نمود. این لوله ها در شاخه هایی با طول ۶ یا ۱۲ متر به فروش می رسند و به راحتی قابل اتصال و استفاده می باشند.

دیگر آنکه لوله های گالوانیزه مخابراتی که به روش سرد تولید می شوند، ظاهری مات دارند و لوله های گالوانیزه ای که به روش گرم تولید می شوند، ظاهری براق دارند. انتخاب نوع لوله گالوانیزه ارتباط مستقیم با محل جغرافیایی مورد استفاده و شرایط جوی آن دارد. لوله مخابراتی گالوانیزه گرم نسبت به لوله تولید شده به روش سرد، طول عمر و قیمت بیشتری دارد.

قیمت لوله مخابراتی گالوانیزه

قیمت لوله مخابراتی گالوانیزه میزان مشخص و ثابتی در طول سال نداشته و همواره دستخوش تغییراتی بوده است. مجموعه فاکتورهایی بر روی قیمت این محصول اثر می گذارند. به طور مثال نخستین عامل تعیین کننده در قیمت لوله مخابراتی گالوانیزه، ماده اولیه به کار رفته در ساختار آن و نوع ورق فولادی می باشد. قیمت ورق فولادی نخستین فاکتور می باشد. همچنین شیوه گالوانیزاسیون، عامل پر اهمیت دیگری است که بر قیمت لوله مخابراتی گالوانیزه اثر می گذارد. همان طور که گفته شد محصولاتی که به روش گرم تولید می شوند، قیمت بیشتری نسبت به انواع سرد دارند.

همچنین طول شاخه ها و قطر آن ها و ضخامتی که دارند، عوامل دیگری هستند که نقشی تعیین کننده بر قیمت لوله مخابراتی گالوانیزه دارند. هر چه ضخامت بیشتر و ابعاد بزرگتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد. علاوه بر موارد گفته شده، کارخانه سازنده و برند لوله نیز اهمیت ویژه ای در تعرفه گذاری دارد. هر چه کیفیت محصول بالاتر باشد، بهای بیشتری خواهد داشت. تست های انجام شده بر روی لوله و استانداردهایی که تولید لوله تحت آن ها انجام گرفته است نیز بر قیمت کالا نقش دارند.

عامل دیگری که همواره بر قیمت محصولاتی این چنین و ساخته شده از آلیاژهای فلزی اثرگذار بوده است، نوسانات اقتصادی و قیمت ارز می باشد. فلزاتی مانند فولاد و آهن از جمله سرمایه های ملی هستند و نوسانات ارز می تواند سبب بالا و پایین شدن نرخ خرید و فروش این کالا گردد. به همین دلیل بهتر است قیمت لوله مخابراتی گالوانیزه را پیش از خرید جویا شد تا بتوان از به روزترین قیمت ها اطلاع یافت.

این مجموعه با ارائه لوله مخابراتی گالوانیزه با بالاترین کیفیت مواد اولیه و روش ساخت، با قیمتی مقرون به صرفه، آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. محصولات در ابعاد و میزان مورد نیاز موجود بوده و عرضه می گردند. لوله مخابراتی گالوانیزه ارائه شده از این مجموعه دارای ضمانت کیفی می باشند و به خوبی از کابل های مخابراتی و برقی در برابر صدمات خارجی محافظت می نمایند.

عمر مفید این محصولات بالاتر از پنجاه سال می باشد و پس از دوره مصرف نیز قابل بازیافت و ارزشمند می باشند. جهت اطلاع از قیمت های روز و شیوه خرید می توانید با همکاران ما در این مجموعه تماس حاصل نمایی تا شما را راهنمایی نمایند.