لوله گلخانه ای سبک
لوله گلخانه ای سبک
فوریه 7, 2023
لوله گالوانیزه آبکاری سرد
لوله گالوانیزه آبکاری سرد
ژوئن 7, 2023
قیمت لوله گالوانیزه آب

قیمت لوله گالوانیزه آب

قیمت لوله گالوانیزه آب

لوله های گالوانیزه آب، لوله هایی برای انتقال آب هستند که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساختار لوله های گالوانیزه آب به گونه ای است که این  لوله ها را مناسب برای استفاده در صنایع و کار های ساخت و ساز کرده که علت آن، لایه زینک می‌باشد که سطح لوله را پوشش می‌دهد. لوله گالوانیزه آب، از فولاد کربنی تشکیل شده است که می‌تواند به علت تماس دائمی با رطوبت، در معرض خوردگی و پوسیدگی قرار گیرد که لایه زینک روی آن، مانع از این امر گردیده و از لوله گالوانیزه آب در شرایط مختلف محافظت می‌نماید. انتخاب نام لوله گالوانیزه آب، به علت شرایط تولیدی آن می‌باشد که پس از شکل دهی آن با سرما، درز های آن را جوش می‌دهند و سپس با کمک فلز روی با روش گالوانیزاسیون به آن گرما می‌دهند. انواع لوله های گالوانیزه آب برای استفاده در موارد مختلف، در ابعاد، وزن و ضخامت های متفاوتی تولید می‌گردد که از هر کدام از آن‌ ها بنابر نیاز می‌توان در ساخت و ساز های مختلف برای حجم های مشخصی از انتقال آب استفاده کرد؛ بنابر تفاوتی که لوله های گالوانیزه آب در وزن، ضخامت و ابعاد دارند، با قیمت های مختلفی به فروش می‌رسند.‌ علاوه بر موارد ذکر شده که بر روی قیمت لوله گالوانیزه آب موثر هستند، می‌توان به عوامل دیگری نیز اشاره کرد که بر قیمت نهایی لوله گالوانیزه آب تاثیر می‌گذارند؛ از جمله این موارد می‌توان به قیمت فلز روی اشاره کرد که در فرآیند تولید لوله گالوانیزه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین هزینه مواد اولیه و هزینه ای که برای تولید این لوله ها در کارخانه تولیدی پرداخت می‌گردد، از عوامل موثر بر قیمت نهایی لوله گالوانیزه آب می‌باشد. لوله گالوانیزه آب، از لوله های با دوام با طول عمر بسیار بالایی است که می‌توان از آن در تاسیسات و صنایع ساخت و ساز مختلف استفاده کرد. همچنین به علت مقاومت بالای لوله های گالوانیزه آب با گسترش لوله کشی و شبکه آبرسانی در شهر های مختلف، می‌توان بدون نگرانی این لوله ها را به کار برد و از آن ها برای انتقال آب استفاده کرد.

قیمت لوله گالوانیزه آب

قیمت لوله گالوانیزه آب

ویژگی لوله های گالوانیزه آب

لوله های گالوانیزه آب به علت ویژگی هایی که دارند، در تاسیسات و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله این ویژگی ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از ویژگی های لوله گالوانیزه آب، تولید این لوله ها در ابعاد، ضخامت و وزن های مختلف می‌باشد که باعث می‌شود بتوان از این لوله ها برای استفاده در پروژه های متفاوت ساخت و ساز استفاده کرد؛ از جمله پروژه های ساخت و ساز که لوله های گالوانیزه آب در آن ها کاربرد دارند، می‌توان به: آبرسانی باغچه، آبرسانی گلخانه‌ ای و استفاده در تاسیسات کارخانه‌ ای اشاره کرد. متناسب با مکان استفاده از لوله های گالوانیزه آب، می‌توان از لوله های سبک، متوسط و سنگین استفاده کرد.

ساختار لوله های گالوانیزه آب به علت توانایی انتقال آب از نقطه ای به نقطه دیگر، در تاسیسات و صنایع ساخت و ساز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و وظیفه دارد که آب را از منبع تغذیه که می‌تواند مخزن آب یا تانکر باشد، به محل مصرف منتقل نماید.

لوله های گالوانیزه آب به علت روکشی که از فلز روی بر روی سطح فولادی آن ها وجود دارد، در برابر مواد شیمیایی خورنده مقاوم بوده و دچار آزاد شدن فلز های کادمیوم و سرب نمی‌شوند؛ اما اگر پس از گذشت سال های طولانی این لوله ها تحت تاثیر مواد خورنده قرار گیرند و آسیب ببینند، باید سریعا با لوله های گالوانیزه آب با کیفیت و استاندارد تعویض گردند.

استفاده از فلز روی برای پوشش دهی لوله های آب، سبب جلوگیری از پوسیدگی، خوردگی و کاهش دوام آن ها می‌شود که این امر از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می‌باشد. بالا بودن طول عمر این لوله ها، سبب می‌شود بتوان از لوله های گالوانیزه آب تا سال های طولانی استفاده کرد.

کاربرد لوله های گالوانیزه آب

لوله های گالوانیزه آب، به علت کاربرد هایی که دارند، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله کاربرد های آن می‌توان به:

از لوله های گالوانیزه آب به علت مقاومت و ساختاری که دارند، می‌توان برای انتقال آب و پسماند های فاضلابی استفاده کرد که انجام این کار توسط لوله های آب دیگر امکان پذیر نمی‌باشد؛ این امر سبب می‌گردد که بتوان از لوله های گالوانیزه آب در صنایع و ساخت و ساز های مختلف کوچک و بزرگ استفاده کرد.

در صنعت کشاورزی برای انتقال آب به منظور آبیاری زمین های کشاورزی، یا در صنایع گلخانه‌ ای به منظور آبیاری گل ها و گیاهان، می‌توان از لوله های گالوانیزه آب استفاده کرد.

در لوله کشی های شهری و روستایی که برای انتقال آب از منبع تغذیه به محل مصرف که ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری می‌باشد، استفاده از لوله های آبی که دارای مقاومت بالا، قیمت مناسب، کیفیت و استاندارد باشند، الزامی می‌باشد؛ از مناسب ترین لوله ها برای استفاده در لوله کشی به منظور انتقال آب از منبع تغذیه به محل مصرفی آب که ساختمان ها می‌باشد، می‌توان به لوله گالوانیزه آب اشاره کرد که لوله هایی از جنس فولاد کربنی با روکش روی هستند.

از دیگر موارد استفاده از لوله های گالوانیزه آب که بسیار مورد توجه قرار دارد، می‌توان به کاربرد آن ها در کارخانه ها و نیروگاه هایی که نیاز به تخلیه فاضلاب و پسماند های آبی دارند، اشاره کرد.

برای تصفیه آب، انتقال آب امری واجب است که می‌توان از لوله های گالوانیزه آب برای این امر استفاده نمود. همچنین از دیگر کاربرد های لوله گالوانیزه آب، می‌توان به جداسازی کاربری های مختلف در محیط و دیوار کشی با این لوله ها نیز اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت لوله گالوانیزه آب

لوله های گالوانیزه آب، لوله های بسیار پر مصرف و پر کاربرد در صنایع مختلف هستند که استفاده از آن ها در پروژه های مختلف ساخت و ساز اجباری می‌باشد؛ از این نظر برای به صرفه بودن یک پروژه، قیمت نهایی اتمام پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله عاملی که بر قیمت نهایی اتمام یک پروژه صنعتی می‌تواند تاثیر گذار باشد، می‌توان به قیمت لوله های گالوانیزه آب اشاره کرد. لوله های گالوانیزه آب دارای قیمت مناسبی هستند که می‌توان آن ها را از کارخانه و تولیدی های معتبر و مجاز تهیه نمود. وزن، ابعاد، ضخامت، کیفیت متریال و مواد اولیه، پوشش روی، فاصله منبع تغذیه آب تا محل مصرف آن، نحوه گالوانیزاسیون و حجم تهیه لوله گالوانیزه آب که به متراژ محیط مورد نظر بستگی دارد، از عواملی هستند که می‌توانند بر قیمت نهایی لوله های گالوانیزه آب تاثیر بگذارند. لوله های گالوانیزه آب در انواع مختلفی تولید می‌گردند که بنابر شرایط محیطی که قرار است در آن نصب گردند و شرایط عملیاتی انتقال آب که فاکتور هایی مانند دما، فشار و دبی آب بر آن تاثیر گذار است، لوله های گالوانیزه آب در قیمت های مختلفی به بازار عرضه می‌گردند‌. لوله های گالوانیزه آب حتماً باید از یک کارخانه و شرکت معتبر تولیدی تهیه گردند؛ چرا که لوله های گالوانیزه آب تولیدی از یک کارخانه یا شرکت معتبر و مجاز، دارای استاندارد های لازم بوده و خطری در انتقال آب با آن ها وجود ندارد. اگر کیفیت یک لوله گالوانیزه آب پایین باشد، می‌تواند منجر به خوردگی، پوسیدگی و ترکیب آب با کادمیوم و سرب شود که این ترکیب، ترکیبی خطرناک و مضر می‌باشد و سلامت افراد را تهدید می‌نماید‌. واجب است برای تهیه لوله های گالوانیزه آب، لوله های با کیفیت بالا و دارای استاندارد را از یک کارخانه مجاز و معتبر تهیه نمایید.