لوله گالوانیزه 5 اینچ
لوله گالوانیزه 5 اینچ
آوریل 30, 2020
فروش لوله سفید
فروش لوله سفید
می 7, 2020
لوله گلخانه ای

لوله گلخانه ای

لوله گلخانه ای

لوله گلخانه ای و سایر تجهیزات برای تولید گیاه در محیط کنترل شده با تولید خارج از فصل گیاهان زینتی و غذاهای با ارزش بالا در مناطق با آب و هوای سرد که تولید در فضای باز امکان‌پذیر نیست، مرتبط است که پارامتر محیطی اولیه که به طور سنتی کنترل می شود دما است که معمولاً گرما را برای غلبه بر شرایط سرمای شدید فراهم می کند. لوله گلخانه ای با کار برد زیاد در گلخانه ها هستند که از ساختار مناسبی پوشیده شده با مواد شفاف بوده که در آن محصولات تحت شرایط محیطی کنترل شده رشد می کنند که البته کشت گلخانه ‌ای و همچنین سایر روش‌های کشت محیطی کنترل شده برای ایجاد ریز اقلیم‌ های مطلوب تکامل یافته‌اند، که به نفع تولید محصول در تمام طول سال یا بخشی از سال در صورت لزوم ممکن است.

مدل های گلخانه بر اساس تناسب و هزینه لوله گلخانه ای متفاوت است و اولین دسته گلخانه کم هزینه یا کم تکنولوژی با ساختار ساده است که با مواد محلی موجود مانند بامبو، الوار و غیره ساخته شده است. صفحه ضد آفتاب نیز به عنوان مواد روکش بر روی لوله گلخانه ای  استفاده می شود و برخلاف گلخانه های معمولی یا پیشرفته، هیچ دستگاه کنترلی خاصی برای تنظیم پارامترهای محیطی در داخل گلخانه ارائه نمی شود و با این حال نقش طراحی درست و مناسب لوله گلخانه ای در کنار تجهیزات دیگر برای افزایش یا کاهش دما و رطوبت به کار گرفته شده است که حتی شدت نور را می توان با استفاده از مواد سایه انداز بر روی لوله گلخانه ای کاهش داد که با باز کردن دیوارهای جانبی از طریق لولا های تعبیه شده بر این لوله ها می توان دما را در طول تابستان کاهش داد.

لوله گلخانه ای

لوله گلخانه ای

نوع دیگر به کار گیری لوله گلخانه ای در گلخانه هایی است که با فناوری متوسط ​​ترجیح می دهند با توجه به حداقل سرمایه گذاری، ترتیبات کنترل دستی یا نیمه اتوماتیک داشته باشند و این نوع گلخانه با استفاده از لوله گلخانه ای گالوانیزه ساخته می شود که پوشش سایبان با ساختار با کمک پیچ به لوله گلخانه ای متصل می شود و کل سازه به طور محکم با زمین ثابت شده است تا در برابر اختلال در برابر باد مقاومت کند. فن های خروجی با ترموستات برای کنترل دما ارائه شده است و پدهای خنک کننده تبخیری و ترتیبات مه پاش نیز برای حفظ رطوبت مطلوب در داخل گلخانه بر روی قسمت داخلی لوله گلخانه ای تعبیه شده است و از آنجایی که این سیستم ها نیمه اتوماتیک هستند، از این رو نیاز به توجه و مراقبت زیادی دارند و حفظ محیط یکنواخت در طول دوره کشت بسیار دشوار و دست و پا گیر است.

طراحی گلخانه بر اساس لوله گلخانه ای

طراحی گلخانه باید بر اساس اصول صحیح لوله گلخانه ای باشد که محیط کنترل شده را برای رشد گیاه تسهیل کند و سیستم های تولید کارخانه محیط کنترل شده به طور گسترده در سراسر کشور برای تولید مواد و محصولات گیاهی در یک زمان یا مکان یا با کیفیتی که نمی توان در فضای باز به دست آورد استفاده می شود. کشاورزی محیط کنترل شده به سرمایه گذاری بسیار بیشتری در واحد سطح نسبت به کشاورزی مزرعه ای نیاز دارد و بنابراین اساساً برای توجیه هزینه های سرمایه گذاری در خرید و نصب لوله گلخانه ای باید به طور فشرده تر باشد. زیرا لوله گلخانه ای در ساختاری است که با یک ماده شفاف پوشانده شده است تا نور طبیعی را برای رشد گیاه جذب کند و اجزای اصلی گلخانه مانند ساختار، پوشش و لعاب و سیستم های کنترل دما نیاز به طراحی مناسب برای رشد سالم گیاهان دارند بر روی لوله گلخانه ای قرار می گیرند.

امروزه لوله گلخانه ای به دلیل هزینه کم و سهولت ساخت، مناسب‌ ترین قطعه است که با روکش تک لایه پلی اتیلن با چگالی کم مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و ضخامت 200 میکرون برای گلخانه های با تهویه طبیعی مناسب است و لوله گلخانه ای باید با کشش روی سازه کاملاً سفت شود تا از لرزش و پارگی جلوگیری شود. همچنین نباید به لوله گلخانه ای میخ زده یا پیچ شود زیرا احتمال پارگی را می دهد و باید برای چسباندن ورق در ساختار استفاده شود، زیرا این کار باعث پاره شدن ورق نمی شود و تعویض ورق آسان است که طراحی لوله گلخانه ای باید بارهای زیر را تحمل کند و بر اساس آن طراحی شود.

استاندارد های ساختار لوله گلخانه ای

همچنین لوله گلخانه ای نیاز دارد وزن کلیه تجهیزات ساخت و ساز دائمی، روکش، گرمایش و سرمایش، لوله های آب و کلیه تجهیزات سرویس ثابت به قاب را تحمل کند و لوله گلخانه ای باید برای حداکثر 15 کیلوگرم در هر متر مربع بار زنده طراحی شود که هر قسمت سقف باید قابلیت تحمل 45 کیلوگرم بار متمرکز را در هنگام اعمال در مرکز خود داشته باشد.  البته لوله گلخانه ای باید بتواند بادهای 110 کیلومتر در ساعت و حداقل 50 کیلوگرم بر متر مربع فشار باد را تحمل کند و این موارد باید بر اساس میانگین بارش برف در محل گرفته شود. البته لوله گلخانه ای از آهن گالوانیزه ساخته می شوند و فونداسیون می تواند 60cmx60cmx60cm یا قطر 30cm و عمق یک متر در PCC با نسبت 1:4:8 باشد که تیرهای عمودی را نیز باید تا ارتفاع 60 سانتی متر توسط PCC با ضخامت 5 سانتی متر پوشانده شود و این کار از زنگ زدن لوله گلخانه ای جلوگیری می کند.

هر کدام از لوله گلخانه ای مجزا به طور مستقل از یکدیگر ایستاده اند و با این حال، آنها ممکن است به یک منطقه کاری متصل شوند یا از طریق یک راهرو به گلخانه دیگری دسترسی داشته باشند. رایج ترین نوع گلخانه از لوله گلخانه ای قوسی ساخته شده اند و معمولاً دارای دیوارهای انتهایی محکم برای پشتیبانی اضافی هستن و این گلخانه های برای تولید بیشتر محصولات مناسب هستند، اما منطقه رشد در نزدیکی دیواره های جانبی تا حدودی محدود است و این باعث کاهش کارایی و همچنین بهره وری می شود که  به طور کلی یک روکش داخلی در زیر لوله گلخانه ای وجود دارد که امکان افزایش کارایی را فراهم می کند. لوله گلخانه ای برجسته و شیاردار ممکن است قوس دار یا منحنی باشند که با مواد سبک تر (به عنوان مثال پلی اتیلن، پلی کربنات) پوشانده می شوند.

لوله گلخانه ای ها تکیه گاه عمودی اولیه گلخانه هستند و آنها به طور کلی بر روی 2، 3 یا 4 مرکز ستون، بسته به نیازهای قدرت قرار می گیرند. لوله گلخانه ای ممکن است از نوع خرپایی یا قوس خمیده بسته به عرض گلخانه باشند و به طور کلی، گلخانه هایی با عرض بیش از 50 فوت نیاز به ساختار خرپایی تقویت شده اند. لوله گلخانه ای  گالوانیزه بسیار مقاوم که به عنوان یک جزء ساختاری برای ساخت گلخانه ها و خانه های سایه استفاده می شود. موجود با پوشش گالوانیزه که عمر محصول را افزایش می دهد و یک پوشش ارگانیک اختیاری، در اشکال مربع، مستطیل و گرد است که حداقل طول استاندارد 3 متر و حداکثر طول استاندارد 10 متر می باشد.

مزایای لوله گلخانه ای گالوانیزه

لوله گلخانه ای با استحکام برتر عمل می کند و حداقل استحکام تسلیم 50000 psi و استحکام کششی 55000 psi نهایت یکپارچگی سازه را فراهم می کند و با حفاظت در برابر خوردگی بی نظیر است و محصول ما به دلیل هم افزایی ایجاد شده در بین سه پوشش، عمر طولانی تری را نشان می دهد که ابتدا روی خالص 99.99% اعمال می شود و سپس یک پوشش تبدیلی اعمال می شود که البته تکمیل فرآیند یک لایه رویی لوله گلخانه ای است که محافظ را می پوشاند و ظاهری صاف و براق ایجاد می کند. همچنین قطر داخلی لوله گلخانه ای ما یک پوشش مقاوم در برابر خوردگی غنی از روی است که پس از جوشکاری لوله اعمال می شود و به طور کامل فضای داخلی را می پوشاند و نسبت به هر محصول لوله در برابر زنگ زدگی مقاوم تر است. همچنین لوله گلخانه ای سهولت در ساخت گلخانه را بدون تراشه یا پوسته پوسته شدن هنگام خم شدن و صاف شدن فراهم می کند.

جایگاه لوله گلخانه ای تولید ما در بازار

در بازار فعلی لوله های فولادی، انواع لوله های فولادی سازه ای به طور گسترده ای به عنوان قاب گلخانه استفاده می شود و به طور کلی، فولاد، که در اشکال مختلف برای اهداف مورد نظر غیر از ساخت گلخانه در دسترس است.

می تواند با اشکال و اندازه های مختلف لوله گلخانه ای سازگار شود و البته لوله گلخانه ای را می توان از انواع مختلفی از مواد ساخت که اگر در حال ساخت یک گلخانه هستید، انتخاب نوع لوله گلخانه ای برای استفاده یکی از اولین تصمیمات شما خواهد بود که بدیهی است که برای اکثر کاربران انتخاب یک لوله گلخانه ای مناسب برای پشتیبانی از کل ساختار گلخانه مهم است.

در بیشتر موارد، لوله گلخانه ای در گلخانه ها از خانه‌های کوچک گرفته تا مجتمع‌های تجاری گلخانه‌ای بزرگ استفاده می‌ شوند و لوله گلخانه ای گالوانیزه به طور کلی دارای مقرون به صرفه ای منطقی در بازار است و برخلاف سایر مواد فولادی سازه ای، لوله گلخانه ای گالوانیزه بلافاصله پس از تحویل آماده استفاده است که هیچ آماده سازی اضافی سطح مورد نیاز نیست.

هیچ بازرسی زمان بر، رنگ آمیزی یا پوشش اضافی مورد نیاز نیست زیرا پس از مونتاژ سازه، پیمانکاران می توانند بلافاصله مرحله بعدی ساخت و ساز را بدون نگرانی در مورد مواد فولادی گالوانیزه آغاز کنند. امروزه لوله گلخانه ای در بین بسیاری از کاربران محبوبیت زیادی دارد و علاوه بر این، فرآیند گالوانیزه از فولاد در برابر آسیب زنگ زدگی محافظت می کند که می تواند در حین حمل و نقل، نصب و سرویس رخ دهد که اگر لوله گلخانه ای گالوانیزه را انتخاب کنید.

می توانید از هزینه نگهداری و تعویض لوله های خورده جلوگیری کنید و با استفاده از لوله گلخانه ای گالوانیزه، لوله های فولادی شما می توانند بسیار بیشتر از لوله های غیر گالوانیزه دوام بیاورند که باعث صرفه جویی در هزینه های شما در پروژه ساخت گلخانه می شود.

البته در مقایسه با سایر پوشش های معمولی لوله‌های فولادی، مانند رنگ آمیزی تخصصی و پوشش پودری، لوله گلخانه ای گالوانیزه کار بسیار بیشتری دارد و در نتیجه هزینه اولیه بالاتری را برای پیمانکاران به همراه دارد. علاوه بر این، لوله گلخانه ای گالوانیزه به دلیل دوام و خاصیت ضد خوردگی، قابل بازیافت و استفاده مجدد است، که تا حدودی باعث صرفه جویی در هزینه در طول کار پس از تعمیر و نگهداری می شود. برای مشاوره و خرید لوله گلخانه ای با کارشناسان بخش فروش ما تماس بگیرید.