لوله گالوانیزه گرم
لوله گالوانیزه گرم گلخانه
نوامبر 9, 2021
لوله درزدار جوش مستقیم یا درزمخفی ERW
لوله درزدار جوش مستقیم ERW
ژانویه 5, 2022
لوله گالوانیزه یکپارچه

لوله گالوانیزه یکپارچه

لوله گالوانیزه یکپارچه

هنگامی که به دنبال تهیه یک لوله فولادی ضد زنگ هستید، چه برای یک کارخانه آب شیرین کن، یک سکوی نفتی یا حتی یک نیروگاه هسته ای، یکی از اولین سوالاتی که باید از خود بپرسید این است که آیا به لوله ای بدون درز ، جوش داده شده یا فورج شده نیاز دارم؟ هر سه نوع مزیت های متفاوتی دارند و بنابراین برای برنامه ها و محیط های مختلف مناسب هستند. هنگام انتخاب آنچه برای یک پروژه خاص مناسب است، باید فاکتورهای فراوانی در نظر گرفته شود. همانطور که از نام آن پیداست، لوله گالوانیزه یکپارچه لوله ای بدون درز یا اتصال جوش است.

ساخت و کاربرد لوله گالوانیزه یکپارچه

لوله گالوانیزه یکپارچه را می توان با استفاده از روش های مختلف تولید کرد که بسیار به قطر مورد نیاز یا نسبت قطر به ضخامت دیوار بستگی دارد. به طور کلی، فرآیند تولید لوله گالوانیزه یکپارچه با ریخته گری فولاد خام در قالبی کارآمدتر – یک شمش جامد داغ – شروع می شود. سپس آن را کشیده و فشار می دهند یا روی یک فرم می کشند. این لوله توخالی سپس تحت یک فرآیند اکستروژن قرار می گیرد که طی آن از طریق یک قالب و سنبه عبور می کند. این کار باعث افزایش قطر داخلی و کاهش قطر خارجی می شود. لوله گالوانیزه یکپارچه در حمل و نقل سیالاتی مانند آب، گاز طبیعی، زباله و هوا استفاده می شود. همچنین در بسیاری از محیط‌های پرفشار و خورنده مانند نفت و گاز، تولید برق و صنایع داروسازی مورد نیاز است.

مزایای لوله گالوانیزه یکپارچه

1. استحکام، لوله گالوانیزه یکپارچه مزیت آشکاری دارند که بدون درز هستند و در نتیجه احتمال وجود درز ضعیفی را ندارند. این بدان معنی است که به طور معمول، لوله گالوانیزه یکپارچه می تواند 20٪ فشار کاری بیشتری را نسبت به لوله های جوش داده شده با درجه و اندازه مواد مشابه تحمل کنند.
2. مقاومت، فقدان درز به این معنی است که لوله گالوانیزه یکپارچه می تواند مقاومت بالاتری در برابر خوردگی داشته باشد زیرا فرصت کمتری برای مواردی مانند ناخالصی ها و عیوب وجود دارد که معمولاً در طول جوش اتفاق می افتد.
3. تست کمتر، ناگفته نماند که لوله گالوانیزه یکپارچه برای یکپارچگی جوش نیازی به آزمایش ندارند – بدون جوش به معنای عدم آزمایش است.
لوله گالوانیزه یکپارچه عموماً از لمینیت فولاد مذاب در حالت مذاب از طریق شکاف حلقه تشکیل می شود و سپس تحت یک فرآیند کشش قرار می گیرد، به طوری که هیچ جوشی وجود ندارد. از نظر عملکرد، به خصوص ظرفیت تحمل فشار در مقایسه با لوله های فولادی معمولی بسیار بهبود یافته است، بنابراین اغلب در تجهیزات ولتاژ بالا استفاده می شود. لوله گالوانیزه یکپارچه از فولاد کربنی یا فولاد آلیاژی مرغوب ساخته شده و دارای نورد گرم و نورد سرد (استخراج) می باشد.

درکل عملکرد لوله گالوانیزه یکپارچه بهتر است و البته قیمت آن بالاتر است.